ГОЛОВНА · ЄПАРХІЯ · НАШІ БЛАГОЧИННЯ · БІБЛІОТЕКА · СТАТТІ · ФОТО ГАЛЕРЕЯ · МОЛОДІЖНЕ БРАТСТВО · ДОПОМОГТИ НАМ · ДОПОМОГА НА БУДІВНИЦТВО · КАЛЕНДАР · ПОШУК · КОНТАКТ · Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний соборWednesday, April 30, 2025
Навігація
ГОЛОВНА
ЄПАРХІЯ
НАШІ БЛАГОЧИННЯ
БІБЛІОТЕКА
СТАТТІ
ФОТО ГАЛЕРЕЯ
МОЛОДІЖНЕ БРАТСТВО
ДОПОМОГТИ НАМ
ДОПОМОГА НА БУДІВНИЦТВО
КАЛЕНДАР
ПОШУК
КОНТАКТ
Архів файлів
FAQ
Зворотній зв'язок
Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний собор
Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний собор
Всі статті
Проповіді
Мистецтво
Статистика
Богослів'я
Суми і Сумщина
Історія Церкви
Релігія - Політика
Християнські свята
Магія, астрологія, окультизм
Піст у житті християнина
Останні статті
Благовірний великий ...
«Колір чистоти і цно...
28 вересня - пам'ять...
Воздвиження Чесного ...
Життя і страждання С...
Наші друзі off
Фомина Неділя. 1-ша Неділя після Великодня

Фомина Неділя. 1-ша Неділя після Великодня

Ми вшановуємо пам'ять святого Апостола Фоми; про нього всі згадують як про того, що засумнівався у воскресінні Христовому, коли інші учні розповіли, розповіли йому про нього; і ми рідко ставимо собі питання про те, хто ж він був, якою він був людиною, чому він міг засумніватися?
Крім того, місця, де згадується про його обрання Спасителем на апостольство, ми читаємо в Євангелії про Апостола Фому лише двічі. І перше місце таке значне: коли Христос говорить Своїм учням, що Йому належить повернутися до Юдеї для того, щоб воскресити Свого друга Лазаря, учні намагаються вмовити Його залишатися далеко від вбивчого, небезпечного Єрусалима; і тільки Фома каже: Ходімо з Ним і помремо з Ним... Ще до Воскресіння Христового, тоді, коли учні бачили в Христі тільки наставника, він був готовий через любов і вірність до Нього просто з Ним померти - тільки померти: не захистити Його ні на що не сподіватися, а тільки розділити з Ним Його долю...
І ось ця людина, яка з такою вірністю була готова поділити зі Спасителем смерть, ставить питання іншим учням: Чи це можливо?!.. Вони йому розповідають, що бачили воскреслого Христа, і він цьому не може повірити. Чому?
Чи не тому, що до святої П'ятидесятниці, до того, як Дух Святий зійшов на Апостолів, вони залишалися тими ж боязкими, часто не розуміючими, вагаючимися людьми? Як він міг повірити, що воскрес Христос, коли єдине свідчення про Його воскресіння було в тому, що ці учні радіють, радіють – і, однак, залишаються тими самими ж людьми, які не змінилися, нічим не відмінними від тих, чим вони були раніше? Щоб прийняти звістку про воскресіння, йому потрібна була інша достовірність, ніж просто торжествуючі слова Апостолів, оскільки він розумів, що якщо воскрес Христос, то все на світі змінилося, що остання перемога не за людиною, а за Богом, що любов підкорила, а не ненависть, що ми живемо тепер у новому світі, тому що дійсно Бог у цей світ увійшов і його перетворив на світ вічного життя, а не тільки тліючого, часом довгого, але лише тимчасового життя.
І коли Спаситель встав перед ним, він увірував, бо у Спасителі було сяйво вічного життя, і Він став перед Своїми учнями вже не як той Ісус із Назарета, який був їхнім вчителем, а як воскреслий Господь, у силі та славі Свого воскресіння. проте з руками і ногами і боком, пробитими цвяхами і списом.
Воскресіння Христове не знімає трагічности життя; Христос увійшов у життя, щоб понести всю його трагедію і її перетворити на перемогу, але доки є хоча б один грішник на землі, тіло Христа залишається тілом розп'ятого Христа. У вічності Він нам постане, очевидно, саме таким, тому що Його розп'яття говорить про нескінченну любов Божу... І побачивши Його, розп'ятого Христа, у славі Воскресіння, Фома вклонився Йому і вимовив останнє, тріумфальне свідчення, яке ми повинні пронести через світ , через наше життя і через життя світу: ГОСПОДЬ мій і БОГ мій!
Але ті, кому ми скажемо про Воскресіння Христове, ті, кому ми оголосимо, що Він воскрес, що Він – Бог, що Він переміг, – як можуть вони повірити, якщо ми будемо подібні до тих Апостолів, які можуть тільки радіти про те, що пережили, але не можуть явити ні силу, ні славу Воскресіння?.. І тому ми, віруючі у Воскресіння Христове, повинні стати народом новим, оновленим, іншими людьми: людьми, які вірують у життя і у вічне життя, в яких тріумфує перемога над смертю вже тепер, тому що ми, долучившись до смерті Христової, живемо – маємо жити! – вічним життям воскреслого Христа, життям Божественним...
Тоді ми не боялися б смерті, не боялися б страждання, не боялися б нічого на світі, бо цього життя не може забрати у нас ніхто. Ми йшли б тоді живими, переможними і переконливими свідками того, що воскрес Христос, бо інші бачили б у нас людей вічно живих, що навчилися любити, навіть якщо це вартуватиме життя тимчасового, що навчилися вірити в людину, як тільки Бог у людину вміє вірити, на все сподіватися і перемагати, віддаючи себе безмежно в радості, любові і перемозі Господніх. Амінь

Коментарі
Немає коментарів.
Додати коментар
Будь ласка, залогиньтесь, що б додати коментар.
Рейтинги
Рейтинг доступний тільки для користувачів.

Будь ласка, залогінтесь або реєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
ДЕКЛАРАЦІЯ
ДЕРЖАВНІ ДОКУМЕНТИ
Время портала
Гість
Ім'я

Пароль

Запам'ятати мене



Реєстрація
Забули пароль?
Голосування
Звідки Ви дізналися про наш сайт?

Від знайомих

З іншого сайту

З пошукової системи

Для участі в опитуваннях ви повинні залогінитися.
Міні-чат
Вам необхідно залогінитися.

Немає присланих повідомлень.
Copyright © 2007
Веб-портал Сумської єпархії Православної Церкви України
Редакція Прес-центру залишає за собою право не погоджуватися зі смістом статтей, які присилають читачі. Викладені тут погляди не обов'язково повинні поділяти всі члени редакції прес-центру.
Матеріали Веб-порталу Сумської єпархії УПЦ КП можуть бути використані повністю чи частково лише за умови посилання на джерело.