ГОЛОВНА · ЄПАРХІЯ · НАШІ БЛАГОЧИННЯ · БІБЛІОТЕКА · СТАТТІ · ФОТО ГАЛЕРЕЯ · МОЛОДІЖНЕ БРАТСТВО · ДОПОМОГТИ НАМ · ДОПОМОГА НА БУДІВНИЦТВО · КАЛЕНДАР · ПОШУК · КОНТАКТ · Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний соборSunday, May 05, 2024
Навігація
ГОЛОВНА
ЄПАРХІЯ
НАШІ БЛАГОЧИННЯ
БІБЛІОТЕКА
СТАТТІ
ФОТО ГАЛЕРЕЯ
МОЛОДІЖНЕ БРАТСТВО
ДОПОМОГТИ НАМ
ДОПОМОГА НА БУДІВНИЦТВО
КАЛЕНДАР
ПОШУК
КОНТАКТ
Архів файлів
FAQ
Зворотній зв'язок
Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний собор
Пожертва на Свято-Воскресенський кафедральний собор
Всі статті
Проповіді
Мистецтво
Статистика
Богослів'я
Суми і Сумщина
Історія Церкви
Релігія - Політика
Християнські свята
Магія, астрологія, окультизм
Піст у житті християнина
Останні статті
Благовірний великий ...
«Колір чистоти і цно...
28 вересня - пам'ять...
Воздвиження Чесного ...
Життя і страждання С...
Наші друзі off
Середа першої седмиці Великого Посту.
Преосвященнійший Афанасій, цього року вперше відслужив Літургію Ранішосвячених дарів

20 березня 2013 року, у середу першої седмиці Великого посту, Преосвященнійший Афанасій, єпископ Конотопський звершив Літургію Ранішосвячених Дарів у Свято-Воскресенському кафедральному соборі м. Суми.

Владиці співслужили клірики кафедрального собору.

Літургія Ранішосвячених Дарів – одне з найкрасивіших богослужінь Православної Церкви і є окрасою служб Великого посту. Її дійсно можна назвати серцевиною, найбільш характерним богослужінням цього священного періоду. Назва цієї служби розкриває нам саму сутність її, тобто вона є літургією саме Дарів Ранішосвячених. Цією ознакою відрізняється від повних Літургій святителів Василія Великого і Іоанна Золотоустого, на яких звершується Свята Євхаристія – приношення і освячення Дарів. В древніх рукописних служебниках це богослужіння називається «Літургією Великої Чотиридесятниці». Треба зазначити, що під час Великого посту протягом тижня, крім суботи і неділі, вірним пропонуються Святі Дари, що освячувались на одній із повних Літургій. Подаються християнам Святі Дари, щоб і в ці дні посту і скорботи за свої гріхи, вони могли причаститися Пречистих Тіла і Крові Господніх і, через споживання їх, освятитися і отримати духовні сили для боротьби з гріхами. Власне, Літургія Ранішосвячених Дарів не є «літургією» у тому сенсі, в якому ми розуміємо Літургії святих Василія Великого та Іоанна Золотоустого, а являється особливим чином Причастя.

Щоб зрозуміти причини виникнення чину причащання ранішосвяченими Святими Дарами, слід поглянути в глибину історії. Корені цього чину сягають сивої давнини і є древньою практикою Церкви. В перші віки християнства віруючі причащались Пречистих Тіла і Крові Господніх на кожній літургії. Існував звичай, що віруючі, коли не було літургії на тижні, причащались вдома Святих Дарів, які залишились від літургії звершеної в неділю. На основі цього звичаю викристалізувалось в монастирях особливе молитовне правило. Всі ченці разом молились перед Причастям і потім вони також разом дякували Богові, Який сподобив їх стати причасниками Святих Тіла і Крові Господніх. Це відбувалось після Вечірні, або після 9 Години( 3 години дня ), тому що древні пустельники вели строгий спосіб життя і споживали їжу лише один раз в день – увечері. З часом це молитовне правило стало подібним до невеликої служби, яка була дещо схожа до літургії. Так виникло чинопослідування, яке ми звикли зараз називати «Зображальними», що в сучасній практиці звершується безпосередньо перед Літургією Ранішосвячених Дарів. Сама назва «Зображальні» вказує на подібність цієї короткої служби до чину літургії.

Літургія Ранішосвячених Дарів починається Вечірнею, оскільки віруючі у древні часи строго дотримувались посту. Цей час для них був порою, повною стримання від їжі до заходу сонця. Причастя ж Святих Дарів повинно було завершити, увінчати пісний день. Власне, чин Літургії Ранішосвячених Дарів складається з Вечірні, в кінці якої подаються Святі Дари, звершується Причастя і підносяться після нього подячні молитви.

В даний час Літургія Ранішосвячених Дарів служиться не ввечері, а зранку, але, так як і колись, закликає нас у дні Великого посту перебувати в храмі, як місці особливої присутності Божої. Літургія є тим настійливим закликом Матері Церкви до частого Причастя Святих Христових Таїн, в Літургії ми чуємо живий голос Святоотцівського передання, який закликає нас до життя з Христом і у Христі. Християнське серце зігрівають слова, які дають надію на життя вічне: «Хліб Небесний і Чашу життя споживіть – і побачите, що благий Господь».

        Джерело:  Прес-центр Сумської єпархії


Коментарі
Немає коментарів.
Додати коментар
Будь ласка, залогиньтесь, що б додати коментар.
Рейтинги
Рейтинг доступний тільки для користувачів.

Будь ласка, залогінтесь або реєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
ДЕКЛАРАЦІЯ
ДЕРЖАВНІ ДОКУМЕНТИ
Время портала
Гість
Ім'я

Пароль

Запам'ятати мене



Реєстрація
Забули пароль?
Голосування
Звідки Ви дізналися про наш сайт?

Від знайомих

З іншого сайту

З пошукової системи

Для участі в опитуваннях ви повинні залогінитися.
Міні-чат
Вам необхідно залогінитися.

Немає присланих повідомлень.
Copyright © 2007
Веб-портал Сумської єпархії Православної Церкви України
Редакція Прес-центру залишає за собою право не погоджуватися зі смістом статтей, які присилають читачі. Викладені тут погляди не обов'язково повинні поділяти всі члени редакції прес-центру.
Матеріали Веб-порталу Сумської єпархії УПЦ КП можуть бути використані повністю чи частково лише за умови посилання на джерело.